Skocz do zawartości

Multi Theft Auto Zagraj
Facebook Twitter Steam Community Zgłoszenia Wyszukiwarka
Tradycyjna rozgrywka Role Play w nowoczesnym wydaniu.


Zdjęcie

Uniwersum gry, ograniczenia w rozgrywce i system karania graczy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 c40px2

c40px2

    wladza, ktora steruje polswiatkiem

  • Community Managers
  • 794 postów
  • Miejscowość:east yorkshire

Napisano 01 sierpień 2019 - 15:47

*
Popularny

Pojęcie ‘uniwersum’

 

W przypadku devGaming, uniwersum to cały świat naszej gry wraz z jego realiami. Warto postawić tu akcent na ‘realia’ ze względu na to, że nasz serwer (jak zresztą każde inne środowisko w grze komputerowej) rządzi się swoimi prawami, które umożliwiają jak najpłynniejszy i zgodny z wszelkimi jego aspektami przebieg rozgrywki. Błędnym przekonaniem wielu graczy jest to, że znany nam z GTA Role Play to granie prawdziwego życia. Stwierdzenie to mija się jednak bardzo z prawdą. Role Play polega jedynie na odgrywaniu prawdziwych sytuacji w sposób bardzo zbliżony do realnego świata, jednak cały czas ograniczony przez możliwości tej gry oraz panujące zasady. Pokrótce oznacza to, że w żadnym wypadku nie gramy niczego w stosunku 1:1 do realnego życia.

 

Dlaczego nie możemy grać realnego życia 1:1

 

Odpowiedź jest bardzo prosta: bo jest to gra. Tak naprawdę mógłbym w tym zdaniu zamknąć cały ten temat, jednak pragnę wytłumaczyć dlaczego właśnie jest tak, a nie inaczej.

Człowiek sam w sobie jest istotą wygodną i nie ma w tym nic nienaturalnego. Na pewno każda z osób grających w RP, w jakimś etapie swojej rozgrywki chciała posłużyć się argumentem “realności", szczególnie gdy coś szło nie po jej myśli. Mimo wszystko, im dłużej siedzi się w tym trybie, tym lepiej zaczyna się rozumieć (albo chociaż powinno się zacząć), że nasza gra jest tak naprawdę bardzo, ale to bardzo uboga w różnorakie czynniki, z którymi mamy do czynienia w świecie realnym. Uproszczenia te działają jednak najczęściej na naszą korzyść, bo dzięki temu nasza rozgrywka jest płynniejsza a przede wszystkim przyjemniejsza.

 

Popatrzmy też na to z innej strony za pomocą tych przykładów:

  • Postać potrafi przeżyć dziesiątki incydentów, w wyniku których została poważnie ranna, czy to w wypadku strzelaniny, pobicia bądź ciężkiego wypadku,
  • Zwykły barman czy pracownik siłowni potrafi zarobić w przeciągu miesiąca na dom bardzo dobrego standardu w jednej z lepszych dzielnic,
  • Postać, która dopuściła się ciężkiego przestępstwa, np. napaści i kilkukrotnego postrzelenia osoby bez skutku śmiertelnego, po kilku godzinach wychodzi z więzienia,
  • Naprawa zupełnie zniszczonego silnika trwa zaledwie kilka minut i najczęściej nie kosztuje więcej niż BMX.

Dlaczego tak jest? Jest tak dlatego, gdyż gramy w uniwersum.

 

Na czym polegają ograniczenia dot. rozgrywki

 

Większość z nas zapewne zgodzi się z przysłowiem, że tam gdzie komuś da się palec, często traci się całą rękę. Idealnie tłumaczy ono dlaczego nie zgadzamy się na sposób odgrywania niektórych akcji. Ekipa codziennie spotyka się z sytuacjami gdzie ktoś argumentuje, że coś jest możliwe bądź zdarzyło się w świecie realnym, więc dlaczego nie można odegrać tego tutaj. Zazwyczaj są to jednak sytuacje albo bardzo rzadkie lub gryzące się z realiami naszego serwera. Wiele osób ma problemy z pojęciem, że jeżeli mielibyśmy odgrywać wszystko to co ktoś nagrał na YouTube, to równie dobrze moglibyśmy pożegnać się z trybem na jakim aktualnie gramy. Nie chcemy przecież usprawiedliwiania nie odgrywania np. ciężkich wypadków, linkiem do filmiku gdzie ktoś akurat miał nieprawdopodobne, wręcz niespotykane szczęście. Sytuacja wygląda tak samo z uzasadnieniami łamania regulaminu czysto z powodu, że ‘byłoby to możliwe w RL’. Jasne, dałoby się biegać po centrum miasta z lokalu do lokalu. Pytanie tylko ile osób tak faktycznie robi i jakie miałoby to przełożenie na całokształt naszej gry.

 

Podobnie sytuacja ma się z wyborem nicku postaci. W świecie realnym, szczególnie w USA, można mieć właściwie każde imię według uznania, nawet jeśli jest tak głupie jak ‘Fanta’ czy ‘Amen’. Nie jest to jednak wytłumaczenie na naszym serwerze ponownie z tej samej przyczyny. Chcemy zachować poziom a tego typu śmieszność jest jego wrogiem numer jeden. Jeżeli nick postaci jest zbyt wymyślny i po prostu głupi, to ekipa podejmie kroki w tym kierunku. Tak samo podchodzić będziemy do nicków, które co prawda nie podchodzą pod pojęcie CN, ale niebezpiecznie zbliżają się do imion i nazwisk realnych, znanych postaci. Zmiana jednej litery w nazwisku celebryty nie oznacza wcale, że nick jest poprawny.

 

W związku z powyższym, należy wyjść z założenia, że wszelkie ograniczenia działań, które potencjalnie byłyby możliwe w świecie realnym lecz nie są na ogół spotykane, istnieją po to by utrzymać na serwerze konkretny poziom, nie by robić graczom na złość.

 

Nierealne zachowania i szkodliwe nawyki

 

Rozmowa między kierowcami na środku drogi, brzmi znajomo? Jak najbardziej. To jeden z przykładów typowo nierealnej gry a przede wszystkim pogwałcenie zasad publikacji o mieście duchów. Mimo tego, zdarza się to bardzo często. Nierzadko można też być świadkiem kretyńskich reakcji na niebezpieczne i szokujące sytuacje, na przykład gdy ktoś zostaje postrzelony a kilku ‘zaprawionych w boju’ przechodniów śmieje się lub komentuje sytuację zamiast uciekać w popłochu. Wiele postaci jest też nienaturalnie nieczuła na wypadki komunikacyjne, nawet tam gdzie ofiara jest widocznie zmasakrowana. Wszelkiego rodzaju zachowania tego typu są i będą karane. Zdaję sobie sprawę, że wiele osób nie było nigdy w takiej sytuacji w świecie realnym, ale mogę zapewnić, że jest to fatalne, przeszywające wręcz uczucie patrzeć na kogoś, kto możliwie za chwilę umrze na naszych oczach. 

 

Szkodliwość czynu a kary nadawane przez ekipę oraz ich spektrum

 

Na serwerze utrwaliło się u niektórych myślenie, że kara powinna zostać nadana jedynie gdy działania danego gracza przyczyniły się do szkody innego. Jedną z podstawowych argumentacji w apelacjach od kar jest słynne ‘nikomu nie zaszkodziłem’ lub ‘nikomu nie zepsułem gry’. To myślenie jest błędne. Członek ekipy może nadać karę za wszelkiego rodzaju łamanie regulaminu bądź zachowania, które odstają od przyjętego przez serwer formatu rozgrywki. Tu pojawia się temat kolejnego błędnego przekonania, z którym ekipa często się spotyka, bowiem niektórzy dalej uważają, że regulamin to jedyne narzędzie administracji, którym można posłużyć się przy wymierzaniu kary. Nie jest tak jednak w żadnym wypadku. Na naszym serwerze administracja ma prawo do swobodnej oceny sytuacji. Dlaczego? Z prostej przyczyny, każda sytuacja jest inna. Dla przykładu, rodzajów odwalania czy psucia rozgrywki jest wachlarz. Podobnie wygląda to przy karach za mierne prowadzenie postaci. Nie ma wyznaczonych dokładnych wymagań dot. okoliczności by móc nadać karę. Jeżeli administracja zalicza dane zachowanie za patalogiczne - w tym wypadku oznacza to zachowanie wychodzące poza zasady narzucone przez tryb, na którym gramy - to ma prawo nadać taką karę jaką uważa za stosowną. Na tej samej zasadzie członkowie ekipy wybierają rodzaj stosowanej kary - poza kilkoma wyjątkami nie ma tu zasady, że za jakieś konkretne przewinienie należy się określona kara. Czasem za to samo jedna osoba może dostać upomnienie, a kolejna bana lub blokadę postaci, w zależności od tego, którą kare uznamy za konieczną.

 

Warto mieć na uwadze, że przy tym systemie - który wyraźnie jest systemem wolnej interpretacji - kiedy kare uznajemy za niesłuszną lub zbyt surową, przysługuje prawo do złożenia nieograniczonej liczby apelacji. Taka apelacja jest rozpatrywana przez innego, niezależnego członka ekipy (zazwyczaj wyższego uprawnieniami w zależności od tego kto nadał karę), a przy kwestiach spornych zawsze ostateczne zdanie mają administratorzy.

 

Ponadto, osoby z banem na serial mogą otrzymać unbana jedynie poprzez apelacje. W takim wypadku nie ma znaczenia czy kara w profilu wygasła czy nie. Ostateczne zdanie w kwestii czy osoba wróci na serwer czy nie ma administracja.

 

 

Stosowanie regulaminów podczas rozgrywki

 

 

Ta kwestia wydawała nam się dość oczywista, jednak wobec wielu wiadomości i skarg, które otrzymujemy uznaliśmy, że warto napisać o tym kilka słów. Regulamin zawiera zbiór ogólnych, generalnie ujętych zasad, których przestrzeganie zapewnia względny porządek podczas rozgrywki. Nie jest to jednak ani zbiór zamknięty ani sztywny. Pierwsza cecha oznacza, że poza tymi zasadami znajdzie się wiele innych, które gracze powinni przestrzegać, ale o tym pisaliśmy już wcześniej. Druga natomiast mówi o tym, że nie w każdej sytuacji i odnośnie każdej osoby konkretny punkt regulaminu znajduje zastosowanie. W żadnym wypadku nie oznacza to, że gracze powinni na własną rękę naruszać zasad, kiedy uznają, że im to odpowiada. Nie ma jednak przeszkód, aby w tej sprawie skontaktować się z odpowiednim członkiem ekipy (Administrator lub CM) i taką zgodę otrzymać.

 

Ujmowanie zasad rozgrywki w postaci regulaminu jest niebywale trudne, bo role play jako gra narracyjna opiera się głównie na kreatywności graczy. W związku z tym zachowanie, które w 99 przypadkach okaże się niepoprawne, przy setnej akcji może być całkowicie bez zastrzeżeń. Sytuacje tego typu są charakterystyczne głównie dla półświatka, gdzie regulamin jest bardzo rygorystyczny, ale przykłady znajdują się naprawdę wszędzie. Wniosek z tego wszystkiego jest krótki, ale z punktu widzenia rozgrywki bardzo istotny - zgoda członka ekipy odpowiedzialnego za daną sferę rozgrywki może zwolnić gracza z przestrzegania konkretnego punktu regulaminu.

 

 

 

Inne, pomniejsze uwagi:

  • Należy mieć na uwadze, że podczas gry IC obowiązuje nas czysta pisownia języka polskiego bez znaczenia na charakterystykę postaci. Oznacza to, że kreując postać, która nie posługuje się płynnym angielskim bądź posiada obcy akcent, cały czas mamy obowiązek używać w jej dialogach poprawnego języka polskiego bez udziwnień czy jakichkolwiek zniekształceń w celu odwzorowania problemów językowych postaci. W zamian za to, informację o takich problemach językowych czy obcym akcencie można zamieścić w /opis bądź w narracji, w zależności od sytuacji. W opisie postaci można zawrzeć np. 'Mówi łamanym angielskim' czy też 'mówi wschodnioeuropejskim akcentem'.


#2 Booster

Booster

    niepowtuży

  • Gracze
  • 2474 postów

Napisano 01 sierpień 2019 - 15:56

O tak, cherry picking przy tłumaczeniu swoich kretyńskich akcji wydarzeniami z reala to jest plaga od samego początku. Istnieli na tym świecie ludzie, którzy przeżyli upadek z samolotu, ale 99.9% jednak umierało.


Przede mną jeszcze czas, którego nie da się zatrzymać, lecz każda przeżyta chwila wypełnia moją ciszę w mym sercu, które bywa drżące niespokojne jak wzburzona rzeka.


#3 Didiax

Didiax

    cyrk

  • Gracze
  • 419 postów
  • Miejscowość:#Lublin

Napisano 01 sierpień 2019 - 16:27

Bardzo fajnie rozpisane to co ostatnio (w moim mniemaniu) widzi się coraz częściej na serwerze. Dobrze że administracja zwraca na to uwagę. Wydaje mi się że wracamy powoli do dawnych czasów gdzie menadżerowie faktycznie próbowali wprowadzić jakieś "zmiany".



#4 Largo

Largo

    # # # # # #

  • Gracze
  • 95 postów
  • Miejscowość:Gdańsk

Napisano 01 sierpień 2019 - 16:40

Świetnie, że poruszono kwestie znieczulicy i obojętności wobec tragedii, jaką się zastaje. Ostatnio nawet w pizzerii było postrzelenie, ranny postrzelony człowiek krwawiacy na środku lokalu, a za nim tłum ludzi pytając czy to czynne i prosząc o pizze :D

#5 0BATUSHKA

0BATUSHKA

    mateuszek

  • Gracze
  • 398 postów
  • Miejscowość:Białystok

Napisano 01 sierpień 2019 - 16:54

Ta znieczulica to coraz częstszy problem - ludzie w ogóle nie reagują gdy facet napieprza babę w publicznym miejscu, a wręcz zwracają uwagi jak ona głośno krzyczy i ich tym wkurza...

xFlKWnt.png


#6 TenAndrzej

TenAndrzej

    Tato, nie mam czasu jestem w Los Santos

  • Gracze
  • 160 postów
  • Miejscowość:Leszno

Napisano 01 sierpień 2019 - 17:09

polecę klasykiem, POLEPSZY ER PE


unknown.png


#7 Leen22

Leen22

    1-0-1

  • Gracze
  • 65 postów
  • Miejscowość:nigdzie indziej niż Anzac, czarnuchu

Napisano 01 sierpień 2019 - 17:22

Z mojej strony wygląda tak, że wczuwam się w postać którą gram, i nie gram czegoś "bo mogło to się wydarzyć IRL" tylko tak, jakbym odczuł to ja - na przykład: jeżeli jest coś z departamentem, czuję do nich szacunek widząc kaburę przy pasku, paralizator i takie tam, bez sensu jest więc szarpnięcie oficera i ucieczka "bo ktoś kiedyś tak zrobił" - był to tylko przykład.

Co do nicków które są "CN" albo prawie "CN" to prawda, dużo ludzi ma niepoprawny nickname - spotkałem się z osobą która ma nick "Makumba Black". Serio? Co trzeba mieć w głowie aby założyć taką postać :D
 

 

 

Zdaję sobie sprawę, że wiele osób nie było nigdy w takiej sytuacji w świecie realnym, ale mogę zapewnić, że jest to fatalne, przeszywające wręcz uczucie patrzeć na kogoś, kto możliwie za chwilę umrze na naszych oczach. 

odnosząc się do tego, byłem świadkiem jak taksówkarz dosłownie przejechał obok człowieka który przed dwoma sekundami skoczył z Vice Tower - tak w życiu realnym by się raczej nie zachował D:

Kończąc czytać tą publikację doszedłem do wniosku (jeżeli chodzi o supporterów i administratorów) że nie ma sensu czepiać się ich na wiadomości prywatnej i ich wyzywać za to, że dostało się karę - można ich przeprosić, zapytać się o ew. zmniejszenie kary. Zmierzam do tego, że członek ekipy zawsze wie - kiedy, i czy dobrą karę na was nakłada. Oczywiście Like leci, publikacje warto czytać :)


"Ja zawsze z matką o dziewiętnastej na TVPuls oglądałem pingwiny z madagaskaru" ~ Leen


#8 Miczi

Miczi

    FuckThePopulation

  • Gracze
  • 53 postów
  • Miejscowość:Katowice

Napisano 01 sierpień 2019 - 18:05

1000iQ


hmcKUx2.png


#9 PandaKrul

PandaKrul

    Widzisz zające myślisz Panda

  • Gracze
  • 1152 postów
  • Miejscowość:gno

Napisano 01 sierpień 2019 - 18:06

Myślałem że to oczywisre ;p

Time flies when you're having rum me boys,
time flies when you're having rum,
when you're sailing under the black flag
and you're firing all your guns,


#10 COOKS

COOKS

    PDW KUZYNIE

  • Gracze
  • 653 postów
  • Miejscowość:Koszalin

Napisano 01 sierpień 2019 - 18:07

przyda się dla świeżych 


nofriends.png


#11 insxft

insxft
  • Gracze
  • 2 postów
  • Miejscowość:Kraków

Napisano 01 sierpień 2019 - 18:15

Myślałem że to oczywisre ;p

Skoro pojawia się to jako kolejny dokument Publikacji Community Managerów, to musi być to częste, niestety przykre zjawisko na serwerze.

Mimo wszystko kolejna informacja dla świeżych osób, które rozpoczynają interakcję z społecznością projektu.

#12 shvry

shvry

    ulubiony emce twojej dziewczyny

  • Gracze
  • 431 postów

Napisano 01 sierpień 2019 - 23:12

bardzo fajnie wytłumaczone:)


MIODA7s.png


#13 Sasio

Sasio

    "Start jest zawsze dobrowolny; lądowanie obowiązkiem"

  • Gracze
  • 650 postów
  • Miejscowość:Bydgoszcz

Napisano 02 sierpień 2019 - 00:27

Dobrze, że zwrócono uwagę na problem niereagujących na różnego rodzaju incydenty. Znieczulica zaczęła dotykać coraz większej ilości graczy. Oby nadawane za to kary wpłynęły na ich mentalność. Świetna, treściwa publikacja!


Użytkownik Sasio edytował ten post 02 sierpień 2019 - 00:30

5ycqgGK.png


#14 asdf1

asdf1
  • Gracze
  • 149 postów

Napisano 02 sierpień 2019 - 02:32

Dobrze, że poruszyliście kwestie tych zachowań podczas wypadków czy zmasakrowanych osób/strzelanin - dużo osób właśnie odbiega od odgrywania skutków psychicznych po takich widokach... Jednym słowem, publikacja jak najbardziej na plus :)


Użytkownik QWERTYx edytował ten post 02 sierpień 2019 - 06:08


#15 Booster

Booster

    niepowtuży

  • Gracze
  • 2474 postów

Napisano 02 sierpień 2019 - 09:04

Ta znieczulica to coraz częstszy problem - ludzie w ogóle nie reagują gdy facet napieprza babę w publicznym miejscu, a wręcz zwracają uwagi jak ona głośno krzyczy i ich tym wkurza...

 

Lepsi gracze po prostu bardzo często nie chcą wchodzić w toksyczną rozgrywkę. Wielokrotnie kiedy grałem i widziałem jakąś bójkę to nie angażowałem się w akcję, bo doświadczenie podpowiadało mi, że w takie rzeczy bawią się jakieś dzieci, z którymi gra będzie koszmarem. Bardzo często fizyczną przemoc w naszym rolpleju gracze stosują z absurdalnych powodów, chodzi tylko żeby się ponapierdalać, tłumacząc to tym, że "moja postać taka jest, porywcza i w ogóle zbuntowany dzieciak". Przez lata takich postaci były tysiące, są powtarzalne, płytkie i chujowe jak taczka gówna i kiedy ktoś podchodzi do gry w sposób bardziej fabularny, szuka motywów i stara się grać coś więcej, po prostu będzie się męczył. A po co się męczyć? Niech sobie grają swoje klocuszki.

 

 

odnosząc się do tego, byłem świadkiem jak taksówkarz dosłownie przejechał obok człowieka który przed dwoma sekundami skoczył z Vice Tower - tak w życiu realnym by się raczej nie zachował D:

 

Tutaj powód jest identyczny, kiedyś nawet Majkel pisał kiedyś jakąś publikację o mieście samobójców, parę postaci dziennie skakało z mostów, budynków, drzew i chuj wie jeszcze czego. To jest tragiczne i ciężkie w dobrym rozegraniu wydarzenie, żeby wzbudzało emocje, trzeba to zrobić dobrze. W przeważającej ilości przypadków grały to również jakieś dzieci, które chciały zrobić jakiś cyrk i zwracać na siebie uwagę.

 

Na tragiczne wydarzenia każdy reaguje obojętnością, bo spłyciliśmy je w naszej rozgrywce do poziomu kałuży. Strzelanina? Każdy sięga po broń jak mu się podoba. Dlaczego mam się angażować i rozpisywać naprawdę porządną akcję dla jakiegoś downa, który wyciąga gnata z byle powodu? To nie jest prawdziwy i autentyczny konflikt, nie zasłużył sobie na dobrą grę z mojej strony, bo sam gra jak cieć.


Dobrze, że poruszyliście kwestie tych zachowań podczas wypadków czy zmasakrowanych osób/strzelanin - dużo osób właśnie odbiega od odgrywania skutków psychicznych po takich widokach... Jednym słowem, publikacja jak najbardziej na plus :)

 

Kiedy zmasakrowani ludzie i strzelaniny stają się codziennością, przestają angażować.  ^_^

One angażują kiedy są rozegrane autentycznie i wiarygodnie, zazwyczaj nie są.

 

Jak ktoś chce się obrazić za dyskryminację ze względu na wiek to niech luzuje porty, chodzi o dziecinne zachowania, debile mogą mieć i 15 i 40 lat. ^^


Użytkownik Booster edytował ten post 02 sierpień 2019 - 09:11

Przede mną jeszcze czas, którego nie da się zatrzymać, lecz każda przeżyta chwila wypełnia moją ciszę w mym sercu, które bywa drżące niespokojne jak wzburzona rzeka.


#16 sylwus

sylwus

    dead boys club

  • Gracze
  • 1094 postów
  • Miejscowość:esketit

Napisano 03 sierpień 2019 - 00:52

Lepsi gracze po prostu bardzo często nie chcą wchodzić w toksyczną rozgrywkę. Wielokrotnie kiedy grałem i widziałem jakąś bójkę to nie angażowałem się w akcję, bo doświadczenie podpowiadało mi, że w takie rzeczy bawią się jakieś dzieci, z którymi gra będzie koszmarem. Bardzo często fizyczną przemoc w naszym rolpleju gracze stosują z absurdalnych powodów, chodzi tylko żeby się ponapierdalać, tłumacząc to tym, że "moja postać taka jest, porywcza i w ogóle zbuntowany dzieciak". Przez lata takich postaci były tysiące, są powtarzalne, płytkie i chujowe jak taczka gówna i kiedy ktoś podchodzi do gry w sposób bardziej fabularny, szuka motywów i stara się grać coś więcej, po prostu będzie się męczył. A po co się męczyć? Niech sobie grają swoje klocuszki.

 

 

 

Tutaj powód jest identyczny, kiedyś nawet Majkel pisał kiedyś jakąś publikację o mieście samobójców, parę postaci dziennie skakało z mostów, budynków, drzew i chuj wie jeszcze czego. To jest tragiczne i ciężkie w dobrym rozegraniu wydarzenie, żeby wzbudzało emocje, trzeba to zrobić dobrze. W przeważającej ilości przypadków grały to również jakieś dzieci, które chciały zrobić jakiś cyrk i zwracać na siebie uwagę.

 

Na tragiczne wydarzenia każdy reaguje obojętnością, bo spłyciliśmy je w naszej rozgrywce do poziomu kałuży. Strzelanina? Każdy sięga po broń jak mu się podoba. Dlaczego mam się angażować i rozpisywać naprawdę porządną akcję dla jakiegoś downa, który wyciąga gnata z byle powodu? To nie jest prawdziwy i autentyczny konflikt, nie zasłużył sobie na dobrą grę z mojej strony, bo sam gra jak cieć.


 

Kiedy zmasakrowani ludzie i strzelaniny stają się codziennością, przestają angażować.  ^_^

One angażują kiedy są rozegrane autentycznie i wiarygodnie, zazwyczaj nie są.

 

Jak ktoś chce się obrazić za dyskryminację ze względu na wiek to niech luzuje porty, chodzi o dziecinne zachowania, debile mogą mieć i 15 i 40 lat. ^^

pozwolę sobie w całości zacytować wiadomość, gdyż każde stanowisko na poruszony temat w tej wypowiedzi jest identyczne do mojego. Widzisz, że kogoś właśnie rabują? Nie chce Ci się nawet zjeść makowca bo jednej nocy takich rabunków jeszcze będzie z dziesięć. Tragizm takich sytuacji praktycznie nie istnieje bo to jest tak powszechne jak to, że każdy codziennie je kanapki na śniadanie. Tak samo z strzelaninami na South Central, tak samo z samobójcami, tak samo z porozjeżdżanymi ludźmi w centrum.



#17 Bauer

Bauer
  • Gracze
  • 182 postów

Napisano 03 sierpień 2019 - 11:03

Również zastanowiłbym się nad punktem ze znieczulicą podczas wypadków oraz innych incydentów - jakby nie patrzeć, szansa na spotkanie się z czymś drastycznym w życiu realnym nie jest zbytnio wysoka. Niestety na serwerze mamy do czynienia z tym codziennie, nawet po kilka razy - tak jak ktoś napisał wcześniej, kiedy takowe incydenty stają się codziennością wtedy faktycznie człowiek jest w pewien sposób znieczulony na tego typu widoki.



#18 c40px2

c40px2

    wladza, ktora steruje polswiatkiem

  • Community Managers
  • 794 postów
  • Miejscowość:east yorkshire

Napisano 03 sierpień 2019 - 15:46

Również zastanowiłbym się nad punktem ze znieczulicą podczas wypadków oraz innych incydentów - jakby nie patrzeć, szansa na spotkanie się z czymś drastycznym w życiu realnym nie jest zbytnio wysoka. Niestety na serwerze mamy do czynienia z tym codziennie, nawet po kilka razy - tak jak ktoś napisał wcześniej, kiedy takowe incydenty stają się codziennością wtedy faktycznie człowiek jest w pewien sposób znieczulony na tego typu widoki.

Tu bym powrócił do punktu uniwersum. To, że takie coś dzieje się codziennie i mamy z tym styczność nie oznacza, że mamy odgrywać jakby nasze postacie żyły w mieście krwi i śmierci. Wiadomo, że jeżeli grasz doświadczonego oficera policji czy paramedyka to masz przesłankę ku temu by grać obycie z takimi sytuacjami. Nie aplikuje się to jednak do cywili.



#19 SkyFereek

SkyFereek
  • Gracze
  • 103 postów

Napisano 05 sierpień 2019 - 18:36

Zajebiscie rozpisane, w koncu ktos poruszyl ten temat :D



#20 Bashov

Bashov
  • Gracze
  • 73 postów

Napisano 05 sierpień 2019 - 23:58

Jeżeli tak często wspominane jest miasto duchów, to dlaczego zapominają o tym funkcjonariusze podczas pościgów podczas wykonywania manewru PIT? Jeżrli ktoś ucieka autostradą w kierunku Palomino Creek, to chyba nikt nie sądzi, że znajdują się tam tylko radiowozy wraz z poszukiwanym? Oraz dlaczego nic nie jest wspomniane o jeździe pod prąd przez obie strony (goniony i policja) - wątpie, by wszystkie pojazdy wykonały tunel ratunkowy na moście.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych