Skocz do zawartości

Multi Theft Auto Zagraj
Facebook Twitter Steam Community Zgłoszenia Wyszukiwarka
Tradycyjna rozgrywka Role Play w nowoczesnym wydaniu.


Zdjęcie

System sądownictwa a rozgrywka na serwerze


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Wozny

Wozny

    Ja tu tylko sprzątam.

  • Administratorzy
  • 2924 postów
  • Miejscowość:Sztum

Napisano 23 wrzesień 2019 - 19:05

*
Popularny

Cześć! Zdecydowałem się na taką formę poinformowania was o kilku zmianach, bo uznałem je za wyjątkowo istotne, przy czym chciałbym również poświęcić chwile na krótkie uzasadnienie i ostatecznie poznać waszą opinię. Temat, jak nie trudno zauważyć, skupiać się będzie na sytuacji serwerowego sądownictwa, a raczej jego braku i pośrednich rozwiązaniach, które zdecydowaliśmy się przyjąć.

 

Sąd na serwerze funkcjonował jako frakcja kilka razy pod różnymi liderami i zawsze problemy były niemal identyczne. Brak zainteresowania graczy, uciążliwość prowadzenia procesu, braki w kompetencjach członków frakcji, stronniczość zarówno w jedną jak i drugą stronę. Równie dużym problemem przy próbie utworzenia sądu jest niekompletność serwerowego systemu prawnego, który pokrywa tylko najbardziej typowe dla rozgrywki sytuacje, co oddawało w ręce graczy niebezpieczne z punktu widzenia stabilności serwera kompetencje prawotwórcze. Głównie z tych i kilku mniejszych powodów frakcja SCoSA została zamknięta niemal rok temu i prawdopodobnie nie wróci na devGaming w przyszłości. Odpowiadając jednak na propozycje graczy, wspólnie z liderami frakcji wprowadzamy kilka pośrednich rozwiązań, które mają zrekompensować brak odrębnej instytucji sądu.

 

Zacznę od kwestii karnych, którymi dotychczas zajmowali się funkcjonariusze/agenci poszczególnych frakcji, a przy poważniejszych zarzutach - komisje funkcjonujące przy FBI i LSPD. Jakiś czas temu na wniosek zarządu FBI mieliśmy okazję przetestować nieco inne, bardziej tradycyjne rozwiązanie, które od teraz zagości na serwerze na stałe. W miejsce posiedzenia komisji federalnej wprowadzamy rozprawę sądową. Podstawowa różnica polega na wprowadzeniu do rozgrywki niezależnej postaci sędziego, odgrywanej przez osobę niezwiązaną z frakcją a także przesunięcie agentów FBI do roli strony w procesie i ograniczenie ich kompetencji wyłącznie do przedstawienia zarzutów oraz dowodów na winę oskarżonego. W postać sędziego wcielać będę się najczęściej ja osobiście, ewentualnie liderzy frakcji lub członkowie ekipy z dłuższym stażem. Rozprawa zastępuje wyłącznie komisje federalne - oznacza to, że będzie ona odbywać się w sytuacjach, kiedy oskarżonemu grozi dożywocie, w sprawie apelacji od kary lub w sprawach ciekawszych, bardziej skomplikowanych, gdzie zwyczajnie jest co pograć. Takie rozwiązanie zapewnić ma większą spójność rozgrywki i ograniczyć spekulację na temat niesprawiedliwych wyroków. Bardziej szczegółowe informacje na temat przebiegu procesu pojawią się w dziale FBI. Komisje przy LSPD na ten moment pozostaną bez większych zmian, z tą jednak różnicą, że dopuścimy możliwość pisemnego odwołania od wyroku, formalnie na moją skrzynkę PW.

 

O ile sprawy karne na serwerze rozpatrywane są niemal codziennie od wielu lat, dzięki czemu wykształciły się pewne akceptowalne schematy, o tyle poruszanie spraw cywilnych zawsze było problematyczne. Jak wspomniałem wcześniej nie istnieją na serwerze żadne podstawy, którymi należałoby się kierować podczas wydawania konkretnych wyroków. Napisanie natomiast aktu regulującego te materie byłoby zadaniem o tyle trudnym i wymagającym, że wydaje się niemożliwe. W tej sytuacji każdy wyrok byłby tak naprawdę arbitralną opinią gracza powołanego do jego wydania, stąd rozprawy cywilne zostały wyeliminowane całkowicie z serwerowego systemu.

 

W porozumieniu z Albertem wychodzimy naprzeciw powtarzającym się prośbom graczy i powołujemy do życia Civil Division działające pod frakcją RC Gov. Struktura i działanie tego wydziału będzie bardzo proste. Wnioski za pośrednictwem adwokata składane będą przez forum, tam też odbywać się będzie wstępna część rozprawy, czyli przedstawienie dowodów. Rozprawa na serwerze ograniczać się będzie tylko do przesłuchania świadków, końcowej wymiany argumentów między stronami i wydania wyroku przez sędziego. W role sędziego, podobnie jak w przypadku wyżej, wcielać będę się głównie ja oraz lider rządu. Nie planujemy prowadzić rekrutacji ani poszerzać tego grona, jednak w przyszłości mogą zdarzyć się wyjątki. Sprawy przyjmowane będą wybiórczo w zależności od stopnia ich skomplikowania oraz doniosłości w grze IC - nie zamierzamy zajmować się każdym pojazdem sprzedanym z przebiegiem większym niż wcześniej podano, a raczej głośniejszymi akcjami ze świata mediów, celebrytów i biznesów. Same wyroki, w braku serwerowych regulacji, będą wydawane w oparciu o podstawy prawa wsparte racjonalnym podejściem uwzględniającym serwerowe realia, a w sprawach podobnych także o poprzednie wyroki. Temat opisujący procedurę, wzór wniosku oraz miejsce na ich składanie pojawią się w dziale na dniach.

 

Mały disclaimer odnośnie tego - w świecie rozgrywki zarówno rozprawami karnymi i cywilnymi zajmuje się jedna instytucja - Superior Court of San Andreas. Od strony OOC te dwa wydziały działają od siebie zupełnie niezależnie, pod inną frakcją i innym liderem, mają różne cele i odrębne procedury.

 

Na koniec chciałbym podsumować jeszcze ostatnią dyskusje o SASP i co w związku z nią się zmieniło, ale to już w dużym skrócie. Analizując to, co pisaliście odnotowaliśmy kilka punktów, które wymagały zmian i na przestrzeni ostatnich tygodni stopniowo zostały one wprowadzone. Przede wszystkim zdecydowaliśmy się w końcu zmienić interior na bardziej odpowiadający więziennym realiom. Powstał specjalny, otwarty serwer discord, gdzie gracze mogą umawiać się na wspólną grę, a razem z nim pojawiła się możliwość utworzenia epizodycznej postaci strażnika. Dla graczy oddany został także panel SASP, umożliwiający wydawanie podczas gry jedzenia a także karnetów na siłownie.

 

Na koniec krótkie podziękowania dla liderów - Hikari, Albert, Gapis za przygotowanie podstaw pod wydziały sądu, a także Nazarek za samodzielne przygotowanie SASP pod rozgrywkę.


 

I lilek za poczucie estetyki.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych